• Om op een duurzame manier gewicht te verliezen, moet je je eetgewoonten veranderen en aan meer lichaamsbeweging doen.
  • De combinatie gezonde voeding en regelmatig bewegen is de ideale manier om een gezond gewicht te bekomen en te behouden.
  • Diëten vermindert het aantal calorieën dat je inneemt.
  • Lichaamsbeweging zorgt voor een extra verbranding van calorieën, waardoor je vetmassa geleidelijk zal afnemen en je gewicht vermindert. Bovendien verstevigt het je spiermassa en activeert het je metabolisme. Lichaamsbeweging is goed voor je lichaam en geest. Het stimuleert het gezondheidsgevoel, je voelt je minder moe en slap, het vermindert de stress en verbetert de alertheid.
  • We leren je trainen op een correcte manier en willen beweging deel laten uitmaken van je dagelijks leven.
  • Vooraleer we het bewegingsprogramma opstarten, test en evalueert de cardioloog en fysische arts je algemene fysieke toestand en inspanningscapaciteit. Op basis van de resultaten stellen we een individueel trainingsschema op, zodat je training in veilige omstandigheden kan gebeuren.
  • Het programma omvat begeleide fitness in het ziekenhuis onder supervisie van een kinesitherapeut. We voorzien 2 keer per week beweging met zowel uithoudings- als krachttraining. Je oefent op de loopband, crosstrainer, roeier, step, krachttoestellen … Op basis van je hartslag en gewicht krijg je een individueel oefenschema dat we progressief opbouwen binnen je individuele veiligheidscurve.
  • Het bewegingsprogramma zal je algemene fitheid en conditie verbeteren, wat ook je zelfbeeld ten goede komt.